Vesti bune pentru soferi si firmele de transport: In 2015 Brasovul are sanse sa finalizeze ocolitoarea

Încă un pas pe hârtie pentru dublarea tronsonului II al ocolitoarei Brasovului: s-a semnat contractul pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale

ocolitoare brasov

După semnarea contractului de supervizare în valoarea de aproximativ un milion de lei pentru lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson al ocolitoarei (DN 11 – DN 13), Compania  Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a mai semnat un contract în valoare de 203.670 de lei, cu tot cu TVA, pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale şi a unor rapoarte de evaluare pentru această investiţie. Aceste documente vor fi făcute de firma braşoveană Terratop SRL. De monitorizarea lucrărilor, dar şi supervizarea investiţiei pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor se va ocupa firma Egis România din Bucureşti, care a câştigat contractul în valoare de 1,04 milioane de lei.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat încă din data de 7 august, dar, în conformitate cu contractul de execuţie, constructorul a avut un termen de trei luni să se ocupe de partea de proiectare. Reprezentanţii CNADNR au susţinut că lucrările vor demara din noiembrie, dacă vremea va fi bună, numai că, deşi a fost vreme bună, până să se termine partea birocratică, a venit iarna. Conform precizărilor Companiei de Drumuri, durata estimativă de implementare a contractului este de 39 luni, din care 3 luni proiectare, 12 luni execuţie lucrări şi 24 luni perioadă de garanţie a lucrărilor. Astfel, în octombrie anul viitor, lucrarea ar trebuie predată „la cheie”.

Lucrare de amploare la intersecţia spre Sânpetru
Acest tronson de ocolitoare a fost realizat de Primăria Braşov, fiind practicabil din vara lui 2009, dar numai cu câte o singură bandă pe sens, doar la poduri şi pasaje fiind turnaţi pilonii în vederea dublării. Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni. Pe traseul tronsonului II de ocolitoare sunt construite un pasaj peste calea ferată (de 78,5 m), două poduri – peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) – şi trei sensuri giratorii (la intersecţiile cu DN 11, DJ 103 şi DN 13). În noul proiect a fost cuprinsă şi amenajarea unui pasajului rutier suprateran peste centură, la intersecţia acestei şosele cu drumul judeţean 103 spre Sânpetru.

sursa: bizbrasov

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *